Thursday, June 28, 2012

kecut kecur air liur

huiii .. amboi tajuk .. tak nak kalah dengan FATIN LIYANA ASRI .. haha .. gila ape nak berlawan ngan dr blogger to .. mmg tak aa .. okay merujuk perkara diatas .. hehe .. mcm surat cuti sekolah pulak .. abaikan tak kelakar .. aku nie sebenarnya tengah cuti sem and lusa dah nak balik dah pon .. *nak bagi tau jugak walaupun korang xnk tahu* 


so mengenangkan aku bila di hostel ibarat di NEGARA AFRICA iaitu selalu kelaparan sampai merangkak rangkak pegi bilik membe mintak meggi .. naseb membe aku tak bace yasin .. ingat suster ngensot tadi .. HAHA .. cuak aa to .. lek sudaaaa .. aku pon duduk sorang2 kat meja dapur rumah aku sambil berfikir " kalau lah aku boleh bawak semua makanan kat rumah nie" .. sedih wooo .. sampai mcm to sekali aku mengenang nasib aku kat hostel nanti T_T


aku nak bawak ape ye pegi hostel nanti . yang boleh tahan lama . NASI LEMAK ? sehari pon tak tahan. DADIH ? nak simpan kat mana ? kalau simpan kat peti ais kene rembat lak kang . HAHA *sesengguhnya amalan mcm nie tak baik. kalau hilang anggap sedekah je . esok luse rezeki mesti berlimpah ruah*  aku tak nak jugak bawak dadih atas sebab yang aku tak nak bagi tahu


Puan misi mencadangkan bawak jeruk pelam . yeahhh ! waktu Puan misi cakap jeruk pelam .. pehh memang kecur air liur kau tahu .. waktu to sistem badan aku dah bersedia untuk proses penghadaman .. HAHA .. kene tipu .. aku tak makan pon aku terliur je pon .. *cara nak tipu sistem penghadaman*


maka Puan misi mengait buah pelam didepan rumah dan aku >>>> aku kutip2 je sambil pegang plastik kedai runcit. HEHE . waktu to kucing kucing aku sibuk jugak dok nyindir2 .. huh .. tak ingin aku kongsi jeruk dengan kau .. kata aku kepada kucing ku -,-


okayyy lets we start ::



amacam ? ade kua enzim pape tak kat mulut ? hehe . tadaaaaaaaa .. banyak gilo 
puan misi ambik buah walaupun digigit kerengga bontot tonggek pinggang ramping
*terima kasih Puan Misi*


pastu korang letak dalam besan *warna baldi tak kisah* kalau nak senang korang buat
buat je macam aku .. terbalik kan je plastik tuu .. 
AMARAN ! POTENSI UNTUK BUAH PELAM BERGOLEK GOLEK ADALAH SANGAT TINGGI


da siap to korang letak dalam singki dan alirkan air mcm nie ..  getah banyak melekat lekat


pastu basuh sebijik bijik *lebam siak aku dok sinki to*



haaaa .. sejatkan dulu ... sampai kering ^^


masa untuk potong potong ! 
#abaikan kicap . kicap tak de kene mgene


lepas korang potong to letak dalam botol .. dalam 2 - 3 biji potong .. korang
tabur gula MAKESURE pakai tangan sebab nak bg kene semua ...
tabur gula layer by layer sampai penuh botol


da penuh korang tabur gula banyak banyak kat atas sekali 
then tutup ..
tunggu 2-4 hari ...
boleh lhaaaa makan 

P/S: kalau ade rasa macam getah kat tangan sapu minyak masak . jangan bia . tangan korang mungkin akan menggelupas atau gatal gatal . ikhlas dari cik misi .

JERUK PELAM BY CIK MISI



No comments:

Post a Comment