Friday, December 14, 2012

suatu ketika dulu ..

assalamualaikum .. hai .. wahhh bosannya hari ni .. tetibe teringat yg aku ada blog .. haha .. sakai ..

dah masuk bulan december .. so next year i'm gonna be 21 years old .. wahh .. kelass gitu ..

suddenly aku mcm teruja sebab dah besar dah aku .. rasenye semalam baru aku jadi bebudak .. nie dah nak jadi bini orang dah .. haha .. maaf2 belom lagii .. belom ada yg masuk meminang lagi nie ..

dulu ingat waktu kecik tak sabar nak kawin .. nak dapat anak lahh .. nak keja lahh .. yang tak bole blaaa .. aku ingat aku dengan akak dgn adik aku berkurung dlm bilik pastu buat bilik to mcm ofis .. pastu mula lah kononnya buat2 sibuk masing2 .. haha .. akk aku laa jadi bos .. aku dengan adik2 aku jadi pekerja yg buat2 bz lahh .. sikit2 ketuk pintu then keluar ayat " MASUK" .. hahaha .. kuat betol pengaruh media dalam hidup aku ..

kehidupan aku waktu kecik dikelilingi lelaki so no wonder lah kalau aku mcm kasar sikit sekarang kan .. hehe .. benda yang aku tak boleh lupe sampai sekarang bila abg aku buatkan misai dan janggut kat aku .. tahu tak pensel kayu kalau kita kikis bahagian yg mata to akan jadi serbuk2 hitam .. dengan serbuk2 hitam to lahh abg aku dok melakar muka aku .. sbb terlalu obses nak jadi mcm abah kot .. haha .. bila mak aku balik kerja tgk aku bermisai berjanggut bagai .. mmg mak aku mengucap laaa weiii ..

kalau ingat balik memang nak bunuh diri rasa .. menyesal hidup .. hehe

ada satu lagi peristiwa yang memang aku rasa mcm .. arghhhh demmm ! benda nie jadi waktu aku darjah 1 .. aku ingat lagi cikgu ali dia ajar seni .. aku ingat dia ckp kat kelas mcm nie ..

"okay esok bawak batang pisang ye sbb kita nak cop guna kaler air"

so aku sampaikan maklumat tersebut dekat mak aku .. entah mcm mana mak aku lupe nak pegi ambik batang pisang .. menangis laaa aku pagi to sebelom pegi sekolah .. mak aku dengan baik hatinya dengan beruniform nurse pegi lahh ambik batang pisang pagi to .. bila mak aku nak buang daun pisang tak semena mena aku jerit ..

"jangannnnnnnnnnnnn .. tidakkkkkkkkkkkkkkkk .. cikgu ali kata bawak batang pisang maknenye kene bwk dengan daun2 sekali ma" ujar aku tanpa perasaan

"gila ke apa" terus kene sound dgn kakak aku .. haha .. ganas siot kakak aku ..

aku tanpa rasa bersalah bawak laa batang pisang bersama daunnye .. sampai je kat kelas ..

ada sorang budak laki tanya

"weh kenape kau bawak semua nie ?? tapikan mcm best je kalau main tarik upih"

aku : =.="

budak lelaki : okay2 kau naik aku tarik kau .

aku pon naik dan batang pisang to jahanam sebelom tiba masa pendidikan seni .. last2 aku pinjam kawan kawan aku punya


akibat degil buruk padahnya . semoga anak anak aku tak degil mcm aku .

No comments:

Post a Comment