Sunday, August 5, 2012

La Tahzan innaLLaha ma'ana

hari nie nak post pasal cinta . CINTA CINTA CINTA CINTA . indahnye dunia kalau bercinta kann . tipu kalau cakap tak best bercinta . kenape selalu orang bercinta mesti sakit hati ? pada pendapat aku yang memang tengah bercinta sekarang nie . kite selalu sakit hati sebab kita terlalu sayang kita terlalu care pasal pasangan kita . sampai bende kecik pon hati dah tersentuh . kan ?

sape kenal aku akan tahu aku mcm mana . mcm mana hubungan aku dengan BELIAU . kalau nak undur masa pon tak boleh . aku terima kekurangan yang ada pada diri BELIAU . tapi kalau sebelah pihak je yang terima .. tak membuahkan hasil apa2 ..

kadang kadang aku rasa aku terlalu baik dalam hubungan nie . aku terlalu sayang . aku terlalu mengharap . pernah jugak aku kene marah dgn kawan kawan sebab aku senang memaafkan kesilapan yg sebesar alam . tapi bagi beliau kesilapannya adalah sebesar zarah . mane tak bertekak !

bila bergaduh bertekak rasa macam hidup single is better . tak perlu nak pikir ape2 . tak payah nak sakit hati pening2 kepale .

bila putus cinta .. kita akan kecewa sangat especially pompuan .. aku sendiri pernah rase kecewa sbb cinta .. almost 2 weeks aku x makan . aku menangis mcm org gila . mmg berat aku turun mendadak . membe2 banyak tolong . sakit perit pedih sangat . sekarang perasaan yang sama aku rasa . aku rasa aku dah tak larat nak teruskan hidup dah .

ingat ALLAH . ingat ALLAH . ingat ALLAH .

" ya allah beratnya ujianmu . kenapa aku diuji begini "

"... Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap tiap sesuatu " 
( at thalaq 65 : 3 )

Diuji dengan ujian kehidupan yang berat sehingga hilang separuh kawalan kesabaran. Musibah yang datang bagaikan tiada titik hentinya. Selepas satu, hadir satu lagi ujian. Bak kata orang, ia datang bertimpa-timpa. Benar-benar teruji dengan segala bentuk kesabaran dan ketabahan tergoncang seketika

Inilah warna warni kehidupan. Ada hitam dan putih. Ada saat sedih dan ada ketika gembira. Suka dan dukanya.


jangan bersedih (':

thanks bai

No comments:

Post a Comment